خرید و فروش برند آماده

عکس خرید و فروش برند آماده

آیا شما جزء آن دسته افرادی هستید که برای ثبت برند با مشکلات و دشواری های فراوان رو به رو شده اید؟ و یا این که زمان کافی برای پروسه ثبت یک برند را ندارید؟ اگر چنین است، تنها راه حل شما خرید برند آماده است. پروسه خرید، علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه، از بروز تمام مشکلاتی که ممکن است در مسیر ثبت برند به وجود آید، جلوگیری می کند. در صورتی که برند انتخابی شما در اولین درخواست تائید شود، تنها در یک روز کاری می توانید آن را خریداری نموده و از مزایای آن بهرمند، در ادامه این مطلب از ثبت آراز با ما همراه باشید، تا شما را راهنمایی کنیم.

 

مفهوم برند آماده

برند اماده یا برند فروشی، پروسه ثبت برند را پشت سر گذاشته و برای استفاده و بهره برداری آماده است.

ممکن است برای شما پیش آمده باشد که قبلاً برندی را ثبت کرده اید اما اکنون هیچ کارایی ندارد، از این رو در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون هیچ زحمتی می توانید آن را به افراد دیگر فروخته و هزینه هایی که به منظور ثبت آن صرف نموده اید را جبران کنید. برندهای آماده مواد غذایی و لوازم آرایشی از جمله پرطرفدار ترین علائم تجاری برای خرید و فروش هستند و همواره نیاز به آن ها در بازار حس می شود.

 

ویژگی های یک برند موفق

آیا می دانید پس از پروسه ثبت شرکت ثبت یا خرید یک برند اماده چه تاثیر مهمی در رونق کسب و کار شما دارد و می تواند محصول یا خدماتی که ارائه می دهید را به تمام دنیا معرفی کند؟ برند تنها یک نام نیست بلکه یک نشان منحصر بفرد است که نه تنها می تواند بر بازار و رونق آن تسلط داشته باشد، بلکه راهکارهای مفیدی را در زمینه ارتقاء فروش، پیش روی تولید کنندگان یا ارائه دهندگان خدمات مختلف قرار می دهد. علاوه بر آن با جذب افراد و جلب اعتماد آن ها، ارزش خود را بالا می برد.

جان مولر معتقد است:

” برند نام یا نمادی است که سازمان آن را با هدف ارزش آفرینی برای محصولات خود مورد استفاده قرار می‌دهد”.

 

برند چیزی نیست که بتوان آن را در محل تولید کالا یا ارائه خدمات یافت، بلکه مفهومی است که در ذهن مصرف کنندگان و افراد مرتبط شکل می گیرد. در واقع می توان گفت ماهیت آن اجتماعی است و بهترین و مشهورترین آن ها، نشان هایی هستند که اکثر افراد آن ها را از آن خود دانسته و با قاطعیت آن را گزینه انتخابی خود اعلام می کنند.

یک نشان تجاری خوب باید دارای ویژگی ها و خصوصیات مشخصی باشد تا بتواند جایگاه خود را در بین سایر نشان های رقیب حفظ کند و با جلب اعتماد مشتریان یا مصرف کنندگان نقش خود را در رونق اقتصادی پر رنگ نماید. یک برند مطلوب ملزم به داشتن ویژگی های زیر است:

  • باید از قابلیت ثبت برخوردار باشد، تا بتوان آن را تحت حمایت قانونی قرار داد.
  •  به راحتی بتوان آن را تبلیغ کرد.
  • تنها به یک روش قابل تلفظ باشد.
  • باید منحصر بفرد بوده و تقلیدی از یک نشان دیگر نباشد.
  • فاقد هر گونه مفهوم اهانت آمیز باشد.
  •  یک تصویر بسیار مطلوب در ذهن افراد مرتبط به جا بگذارد.
  • به خاطر سپردن آن باید آسان باشد به همین دلیل باید ساده و کوتاه انتخاب گردد.
  •  نمادی از کیفیت محصول باشد و هدف تولید و نحوه استفاده از آن را به مشتریان پیشنهاد دهد.
  •  از جذابیت و شفافیت لازم برخوردار بوده و شنونده از گفتن یا شنیدن آن لذت ببرد.
  •  نمادی از یک وضعیت دائمی باشد.
  • توجه افراد را به خود جلب کرده و در ذهن مخاطب ماندگار شود.
  • موقعیت و جایگاه کالا یا خدمات مورد نظر را در بین رقبا مشخص کند.
  • مزایای استفاده از محصول یا کالای مورد نظر را به مشتری نشان دهد و پیام تولید کننده را بیان کند.
 

مزایا خرید برند فروشی

به دلیل طولانی بودن روند ثبت برند و مشکلات احتمالی آن برخی افراد به برند های فروشی روی می آورند زیرا بدون صرف وقت می توان صاحب یک نام تجاری شد و از مزایای آن بهره برد. عواملی که منجر به خرید برند آماده می شوند به شرح زیر است:

  1. خرید برند آماده تنها با حضور در دفترخانه ثبت اسناد صورت می گیرد و نیازی نیست افراد وقت خود را هدر داده و 6 ماه یا بیشتر صبر کنند تا پروسه ثبت برند با موفقیت طی شود.
  2. اکثر افراد هنگامی که برای ثبت برند درخواست می دهند، نگران رد درخواست یا اعتراض خود هستند در حالی که پروسه برند فروشی، تمام مراحل ثبت را سپری نموده و آماده بهره برداری است.
  3. خرید برند آماده نیازی به پروانه بهره برداری و یا مجوز تاسیس ندارد و تنها با ارائه کارت شناسایی صورت می گیرد.
 

مقایسه خرید برند با فرآیند ثبت

در بهترین شرایط برای ثبت علامت تجاری که مشابه نام درخواست شده قبلا توسط مجموعه دیگری ثبت نشده باشد، تقریبا به 4 تا 6 ماه زمان نیاز دارید. در این شرایط اگر تمامی مراحل و روند اداری بدون مشکل جلو برود، پس از گذشت این مدت شما موفق به کسب گواهینامه ثبت برند خود می شوید.

در غیر این صورت پس از گذشت 45 تا 60 از ارسال درخواست برند، درخواست ارسال شده از طرف اداره ثبت مالکیت های صنعتی با اخطار روبرو می شود که در این صورت باید بعد از رفع نواقص و مشکلات، مراحل ثبت برند دوباره از اول طی شود. این روند ممکن است چندین بار تکرار شده و در نهایت احتمال این وجود دارد که نتیجه ای برای شما حاصل نشود.

توجه به این نکته الزامی است که هر گاه درخواست ثبت برند با اخطار روبرو شود، ثبت درخواست مجدد هزینه اضافه ای را برای فرد درخواست کننده در بر دارد. علاوه بر این برای ثبت برند به مجوز هایی نیاز دارید که هر کدام از آن ها مستلزم داشتن شرایط، هزینه و زمان خاصی است و می تواند در روند ثبت نشان بسیار تاثیر گذار باشد.

برای خرید برند فروشی دیگر دغدغه های انتخاب نام برند وجود ندارد زیرا نام قبلاٌ توسط فرد یا مجموعه دیگری انجام و ثبت شده است. به همین خاطر انتخاب یک برند که تمام مراحل ثبت و صدور گواهی ثبت را به صورت 100 درصد سپری کرده است می تواند تصمیمی هوشمندانه باشد.

 در نرخ گذاری نام تجاری آماده مواردی از جمله زیبایی نام برند، فارسی یا لاتین بودن نام مورد نظر، تعداد محصولات و طبقات ثبت شده، ثبت کالاها و طبقات مشابه تاثیر گذار است. قیمت گذاری برند های مختلف توسط کارشناسان رسمی صورت می گیرد و افراد می توانند با توجه به حوزه کاری خود نام دلخواه را انتخاب کنند.

لازم به ذکر است برند های آماده به دلیل ارزشمند بودن، به نسبت علاِم تجاری جدید قیمت بالاتری دارند زیرا برای عموم مردم شناخته شده اند، اما برند های جدید کمی زمان نیاز دارند تا جایگاه خود را در بازار بدست آورند.

 

مدارک لازم جهت خرید و فروش نشان آماده

مراحل خرید برند تجاری شامل انتخاب نام برند، استعلام برند از سازمان ثبت، مراجعه خریدار و فروشنده به دفترخانه جهت نقل و انقال نشان و انتشار آگهی انتقال برند در روزنامه رسمی کشور و مطبوعات رسمی است

 در همین راستا برای خرید برند آماده نیازی به کارت بازرگانی و یا جواز تاسیس نیست و تنها با استفاده از کارت شناسایی می توان این کار را انجام داد. در زمینه فروش نشان نیز، مدارک ذکر شده در ذیل مورد نیاز است:

  • مدارک شناسایی فروشنده و خریدار
  • شماره ثبت برند و شماره اظهار نامه
  • اسناد و مدارک مربوط به ثبت برند نظیر آگهی و روزنامه تقاضا
  • مدارک مرتبط با نوع کسب و کار
  • تنظیم قرارداد در دفتر خانه
  • مدارک وکیل رسمی در صورت وجود
 

روش های نقل و انتقال علامت تجاری فروشی

نقل و انتقال علائم تجاری به دو صورت جبری یا غیر ارادی و قراردادی یا اختیاری انجام می شود. انتقال به صورت جبری زمانی صورت می گیرد که مالک برند فوت کرده باشد. از این رو وارث متوفی به راحتی با در دست داشتن گواهی انحصار وراثت و اصل گواهی ثبت برند می تواند نسبت به واگذاری آن به مالک جدید اقدام نماید.

اما در نقل و انتقال قراردادی، امتیاز برند به مالک جدید واگذار می شود. در واقع مالک کنونی علامت تجاری، به هر دلیلی امتیاز خود را برای مدت مشخص یا به صورت دائمی انتقال می دهد. پس از آنکه مراحل واگذاری برند طی شد، مالک جدید می تواند از مزایای آن به نفع خود استفاده کند.

در انتقال قانونی هر برند آماده، مواردی نظیر نام، آدرس و تابعیت صاحب برند، نام و آدرس وکیل قانونی مالک و شماره ثبت آرم تجاری در ایران باید در اظهارنامه قید شود. لازم به ذکر است در صورتی که صاحب آرم تمایلی به واگذاری کامل علامت تجاری خود نداشته باشد می تواند بخشی از آن یا طبقات آن را به افراد دیگری انتقال دهد.

در این حالت که انتقال جزئی نام دارد، برند تنها برای یکسری خدمات مشخص و یا به منظور استفاده در یک طبقه خاص واگذار می شود. برای انجام این کار هنگامی که تقاضای الکترونیک خود را برای واگذاری علامت ثبت می کنید، نقل و انتقال جزئی را انتخاب نمائید و سایر مراحل را همانند انتقال قرارداری انجام دهید.

واگذاری برند تجاری آماده در ایران زمانی ارزشمند و معتبر است که حق استفاده از آن رسماً و قانوناً به ثبت رسیده باشد. یکی از مزیت های خرید و فروش آرم تجاری آماده، امکان استفاده از برندهای بدون استفاده قبل از اتمام زمانشان است.

عکس خرید و فروش برند آماده

آیا در خرید برند آماده احتمال رد درخواست یا رد نام وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت زمانی که قصد ثبت نام تجاری برای خود دارید، در ابتدا باید استعلام برند بگیرید و سپس مدارک و نام انتخابی را به اداره مالکیت معنوی ارسال کنید. کارشناس های این اداره مدارک و نام انتخابی برند شما را مورد بررسی قرار می دهند.

در این حالت نام انتخابی شما به دلایل مختلف رد می شوند. تکراری بودن نام، از اصلی ترین دلیل رد نام است. اما زمانی که یک برند آماده را خریداری می کنید احتمال رد نام برای شما وجود ندارد.

با اقدام به خرید برند آماده می توانید نام دلخواه و مناسب با کسب و کار خود را در نظر بگیرید. در زمان خرید یک برند نامی را انتخاب کنید که مناسب با فعالیت شما باشد و بتواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد.

قیمت برند آماده

فاکتورهای موثر بر قیمت گذاری یک برند آماده فروش بر قیمت کالا نیز تاثیرگذار هستند و نرخ فروش را افزایش می دهند. نمی توان گفت برند آماده گران است زیرا آنچه که حائز اهمیت می باشد ارزش و سود آوری آن است که در نهایت منجر به رونق کسب و کار خواهد شد.

پارامترهای موثر بر قیمت برند آماده

پارامترهای مهمی روی قیمت خرید برند آماده تاثیر می گذارد. در ابتدا باید بررسی شود که شهرت برند چقدر است؟ آیا به تازگی به ثبت رسیده یا مدتهاست که بین مردم رواج دارد. اگر زمان طولانی در بازار وجود دارد یعنی شناخته شده است.

قیمت هر یک از برندها به شکل خاصی تعیین می شود. دقت کنید که قیمت برند به طور کلی براساس فاکتورهایی مشخص می شود که دانستن آن ها خالی از لطف نیست.

یکی از موارد حقیقی یا حقوقی بودن برند است. مالک یک برند می تواند یک شخص خاص باشد. در این حالت برند در وضعیت حقیقی قرار می گیرد. مثلاً مالک می تواند یک شرکت باشد. در این حالت برند در وضعیت حقوقی قرار دارد. هزینه خرید و فروش برندهای حقوقی و حقیقی با هم فرق دارد پس این موضوع بسیار مهم است.

تعداد طبقه های برند مورد دیگری است که روی قیمت برند آماده تاثیر می گذارد. هر چه برند شما از تعداد طبقه های بیشتری برخوردار باشد، هزینه خرید هم بیشتر است. در انتخاب طبقه دقت کنید. شاید کسب و کار شما نیاز به تعداد طبقات بالا نداشته باشد. اگر قصد فروش برند آماده یا خرید یک برند آماده را دارید از یک متخصص بخواهید تا قیمت گذاری های لازم را برای شما انجام دهد.

کلام پایانی

اخیرا پروسه خرید برند آماده بسیار رایج شده و اگر این پروسه به شکل قانونی دنبال شود هیچ مشکلی به همراه نخواهد داشت. بنابراین بدانید که برای خرید و فروش برند نیاز است که رونوشت تایید شده توسط اداره ثبت علائم تجاری مورد تایید قرار بگیرد.

البته که سطح اجرای یک برند نیز بسیار مهم است و باید همه جوانب سنجیده شود. در سال های اخیر نقل و انتقال جزئی برند توانسته فعالیت ها و امور مربوطه را به صورت دقیق پیش ببرد.

یک شاخص مهم در این زمینه فعالیت برند و ارزش گذاری برای آن خواهد بود. اگرچه در دنیای امروز داشتن یک برند کار ساده ای محسوب می شود اما باز هم باید جوانب سنجیده شود.

سوالات متداول

آیا برای خرید برند آماده نیاز به شماره ثبت علامت در ایران است؟

شماره ثبت علامت در ایران از موارد مهمی است که برای اظهارنامه نقل و انتقال در نظر گرفته می شود. نام اقامتگاه و تابعیت مالک جدید نیز موضوعی است که باید به آن پرداخت شود.

آیا وکالتنامه در خرید برند آماده اهمیت دارد؟

در پروسه خرید و فروش برند آماده وکالتنامه به طور کلی سبب امر انتقال برند می شود. در واقع نام و نشانی مالک در این زمینه بسیار حائز اهمیت است. دقت کنید که سند انتقال باید بر اساس شرایط وکیل تنظیم شود. مسئولیت این کار زیاد است.

در صورتی که انتقال برند در خارج به ثبت رسیده باشد برای این که در ایران قانونی به نظر برسد رونوشت تایید شده اداره ثبت علائم تجاری کفایت می کند.