طراحی سایت شرکتی

عکس طراحی سایت شرکتی

در دنیای پر رقابت امروزی تنها از طریق فعالیت در دنیای فیزیکی نمی توان کسب و کار شرکت ها را رونق بخشید و حضور در دنیای اینترنت و انجام فعالیت های مختلف به صورت آنلاین بسیار موثر است. در واقع یکی از الزامات مهم برای شرکت های موجود یا شرکت های تازه تاسیس ورود به دنیای مجازی و طراحی سایت شرکتی است. بنابراین ایجاد یک وبسایت فعال در حوزه کاری مرتبط عاملی برای توسعه اقتصادی و کسب موفقیت یک شرکت محسوب می شود. با طراحی و راه اندازی سایت شرکت، می توان فاصله جغرافیایی را از بین برد و ارتباطات افراد را با هم گسترده تر کرد. اگر یک تصویر عالی از شرکت در ذهن مخاطبان نقش ببندد، بی شک افرادی که هیچ سابقه آشنایی در فضای فیزیکی نداشته اند نیز به سمت آن جذب شده و با نحوه فعالیت و ارائه محصولات آشنا خواهند شد. در ادامه این مطلب از ثبت آراز ما را همراهی کنید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنیم.

 

وب سایت شرکتی چیست؟

پیش از ظهور و رشد سایت‌ها، بسیاری از شرکت‌ها محدود به محیط جغرافیایی خود بودند و یا به سختی با دیگر شرکت‌ها و مشتریان خود ارتباط برقرار می‌کردند. اما با روی کار آمدن وب سایت‌ها، بسیاری از شرکت‌ها نیز علاقه شدیدی به ایجاد یک وب سایت برای کسب و کار خود پیدا کردند و با استفاده از آن توانستند هم فاصله‌ها را از بین ببرند و هم ارتباطات خود را در زمینه‌های مختلف چندین برابر کنند. وب سایت های شرکتی مختص شرکت ها و واحدهای صنفی که در زمینه خدمات مربوطه هستند می باشند و برای اهداف زیادی ساخته و طراحی می شوند.

 

مزایای راه اندازی وب سایت شرکتی

همان طور که شاهد هستیم روز به روز به تعداد کاربران اینترنتی افزوده می شود، حتی افراد پیش از آن که شرکت مورد نظر خود را در دنیای فیزیکی جست و جو کنند، آن را در اینترنت و از طریق موتور های جستجو کاوش می کنند. مسلماً هنگام جست و جو در وب متوجه شده اید که جستجوگر ها چندین پیشنهاد به کاربر ارائه می دهند و اگر شرکت شما جزء گزینه های پیشنهادی باشد اما پس از بازدید، کاربر تصویری مناسب از آن دریافت نکند، بی شک مشتریان خود را به مرور زمان از دست خواهید داد. اینجاست که اهمیت طراحی سایت پر رنگ شده و باید آن را به گونه ای انجام دهید که کسب و کارتان در سطح حرفه ای به نمایش گذاشته شود.

با طراحی سایت شرکتی به خوبی می توان اطلاع رسانی کرد و محصولات و خدمات را با ذکر خصوصیات و مزایا به کاربران آنلاین معرفی نمود. امروزه با توجه به فعال بودن کاربران در دنیای مجازی، داشتن یک سایت حرفه ای که بتواند به بهترین شکل خود را به عموم مردم نشان دهد بسیار مهم است. اگر بخواهیم به مزایای داشتن وب سایت شرکتی اشاره کنیم، می توانیم مواردی نظیر برندسازی، رونق کسب و کار و فروش، مطرح شدن در بین مردم، معرفی کالا ها و ارائه خدمات به مشتریان را نام ببریم.

 

نکات مهم در طراحی سایت شرکتی

در طراحی این گونه سایت ها ابتدا تمام نیازهای شرکت و مشتریان مورد بررسی قرار می گیرند و براساس کسب و کار مورد نظر، امکانات و خدمات خاص در سایت ارائه می شوند. مهم ترین نکته ای که در طراحی سایت باید مد نظر قرار گیرد، نمایش کامل اطلاعات به نحوی که مشتریان از آن راضی باشند، است. یک کاربر پس از ورود به سایت باید به سرعت از حوزه کاری شما آگاه شود و به راحتی ساختار آن را درک کند. سایت شرکتی اگر به شکل کاملاً حرفه ای طراحی و در اختیار مشتریان قرار گیرد، بازخورد خوبی را به همراه خواهد داشت.

 

بنابراین نکات زیر را جدی بگیرید:

  • یک سایت حرفه ای نه تنها از نظر زیبایی مشتری پسند بوده بلکه تمام نکات مربوط به اصول فنی آن نیز رعایت شده است.
  • امکان خرید به صورت آنلاین و اتصال به درگاه های بانکی باید برای مشتریان فراهم گردد. با وجود چنین مزیتی، کاربران به راحتی و تنها با چند کلیک می توانند از محصول یا خدمات مورد نظر بهره مند شوند.
  • طراحی سایت شرکتی باید بر اساس استاندارد های جهانی صورت گیرد، از این رو سایت به راحتی توسط موتور های جستجو سرچ شده و رتبه خواهد گرفت. لازمه رسیدن به رتبه برتر رعایت موارد مربوط به سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) است که این روزها مدیران وبسایت های مختلف آن را رعایت نموده و سعی می کنند به بهترین نتیجه دست یابند.
  • تصاویر گرافیکی باید از نظر سایز، حجم و کیفیت بهینه سازی شوند. تصاویر با حجم بالا زمان زیادی برای آپلود شدن به خود اختصاص می دهند، در نتیجه ممکن است کاربر از ادامه جستجو منصرف شود.
  • محتوا باید به بهترین شکل و با رعایت اصول نگارشی نوشته شود. همچنین جدید و جذاب باشد تا بتواند مخاطب را به خود جذب کند.
  • نحوه سفارش و خرید محصولات حتماً باید برای مشتریان توضیح داده شود. همچنین آدرس و اطلاعات تماس نیز در سایت درج گردد.
  • زمانی یک سایت، کاربر را به خود جذب می کند که خدمات و محصولات آن در دسترس بوده و ویژگی ها و خصوصیات آن ها به طور کامل شرح داده شود. برای مثال می توانید با ایجاد صفحه “درباره ما” تمام اطلاعات مربوط به شرکت را به شیوه ای درست و اصولی به کاربران ارائه دهید. سبک فعالیت یک شرکت با ایجاد صفحاتی نظیر مقالات، محصولات، تصاویر، اخبار، تماس با ما و… به خوبی به کاربر نشان داده می شود.
  • سرعت سایت نیز از دیگر نکاتی است که باید مد نظر قرار گیرد. کاربران از سایت هایی که صفحات آن به کندی باز می شوند خسته شده و آن را ترک می کنند.
  • استاندارد های طراحی و برنامه نویسی باید بر اساس تکنولوژی های روز به خوبی رعایت شوند تا تجربه ای عالی برای کاربر ایجاد کنند.
  • طراحی سایت باید ریسپانسیو باشد و نسبت به تمام ابعاد نمایشی واکنش نشان داده و خود را تطبیق دهد. در حال حاضر اکثر سایت ها به خوبی در تلفن همراه، تبلت ها و… قابل نمایش هستند.
  • رمز موفقیت هر کسب و کار، فعالیت در شبکه های اجتماعی است. بنابراین قابلیت به اشتراک گذاری مطالب سایت در این درگاه ها از جمله مواردی است که حتماً باید مورد توجه قرار گیرد.
  • کاربران باید در صفحه مشخصی که در سایت تعیین شده قادر به ثبت نظر و گفتگو باشند، همچنین امکان تایید یا حذف نظرات از طرف مدیر مجموعه نیز فراهم گردد.
  • برخی از شرکت هابه کاربران اجازه می دهند تا بتوانند به راحتی محصولات را با یکدیگر مقایسه کنند، بنابراین این نکته ای است که می توان در طراحی سایت به آن توجه نمود.
  • رنگ بندی مناسب، استفاده از فونت های زیبا و طراحی جلوه های بصری به بهترین شکل نقش بسیار مهمی در ترغیب مخاطبان و تعامل بیشتر آن ها با سایت ایفا می کنند. اصالت و زیبایی سایت باید کاملاً حرفه ای به نمایش گذاشته شود و نمایی چشم نواز و مشتری پسند از تجارت و کسب و کار رونمایی گردد.
 

سایت ها برای کدام شرکت ها طراحی می شوند؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت که تقریبا برای هر نوع شرکتی می توان وب سایت طراحی کرد. البته  معدود شرکت هایی که خدماتشان به گونه ای است که پیشبرد کارها از فضای مجازی یا جذب مشتری عملا ممکن نیست و یا برنامه ریزی بسیار بلند مدت نیاز دارد، امکان ساخت یک سایت شرکتی وجود ندارد. با این حال برای بیش از 90% شرکت ها می توان وب سایتی قدرتمند طراحی و برنامه نویسی کرد.

عکس طراحی سایت شرکتی

شرکت هایی که سایت برای کسب و کارشان لازم است

شرکت هایی هستند که بدون وب سایت واقعا کسب و کار آن ها رونق چندانی ندارد.

  • شرکت های هواپیمایی (جهت رزرو بلیط)
  • شرکت های باربری
  • شرکت های مهندسی و فنی
  • شرکت های برنامه نویسی و …
 
 

امکانات سایت های شرکتی

امکانات سایت ها بسیار متنوع بوده و همگی این امکانات مختص یک وب سایت نیست، بلکه بستگی به نوع وب سایت و حوزه کاری آن ها دارد. برای مثال زمانی که شما در شرکت محصولی برای فروش ندارید مسلما نیازی به فروشگاه آنلاین ندارید. در ادامه تمام امکاناتی که یک وب سایت شرکتی می تواند داشته باشد را بررسی می کنیم.

  • بخش اخبار و مقالات، بخش نمونه کارها، بخش محصولات (در قالب معرفی محصول یا فروش محصول)
  • بخش اخبار و مقالات، بخش گالری تصویری یا گالری ویدئویی
  • بخش معرفی خدمات، بخش معرفی همکاران، بخش معرفی برندها
  • بخش مربوط به نظرات مشتریان، انواع منو های ناوبری در سایت، اسلایدر معرفی
  • بخش شمارنده خدمات، قسمت نقشه و لوکیشن، تماس با ما، درباره ما و ….

شما می توانید تمامی خدماتی که در حال حاضر در شرکت دارید را در یک بستر یکپارچه گرد هم جمع کنید. مثلا شما در شرکت 40 نوع محصول دارید که برخی از آن ها بسیار پرفروش و برخی فروش کمتری دارند و شما می توانید تمامی این محصولات را در وب سایت درج کنید، شاید محصولاتی که فروش کمتری دارند توسط مشتریان جدیدی که از سراسر کشور وارد وب سایت خواهند شد خریداری شوند که حتما هم این موضوع صادق است.

 

حالت های کلی سایت های شرکتی

این سه حالت از عمده ترین جنبه های طراحی سایت های شرکتی هستند که با توجه به اهداف شرکت مد نظر می توان آن ها را پیاده کرد.

  1. حالت اول برای معرفی شرکت و خدمات
  2. حالت دوم برای معرفی محصولات
  3. حالت سوم برای فروش محصولات شرکت
 

 

جمع بندی

توصیه ثبت آراز به شما این است که قبل از اقدام به عقد قرارداد طراحی سایت های شرکتی، هرگز عجله نکنید و از چندین شرکت معتبر استعلام قیمت داشته باشید. از آنجایی که شرکت های طراحی سایت معمولا سئو و بهینه سازی سایت های خودشان را به خوبی انجام می دهند، از این جهت می توانید داخل گوگل جمله “طراحی سایت شرکتی” و یا “شرکت طراحی سایت” را سرچ نموده و از چندین وب سایت اول استعلام قیمت داشته باشید.

 

سوالات متداول در مورد طراحی سایت های شرکتی

 

مزایای راه اندازی سایت شرکتی چیست؟

با طراحی سایت شرکتی به خوبی می توان اطلاع رسانی کرده و محصولات و خدمات را با ذکر خصوصیات و مزایا به کاربران آنلاین معرفی نمود.

مهم ترین نکته ای که در طراحی سایت باید مد نظر قرار گیرد چیست؟

مهم ترین نکته ای که در طراحی سایت باید مد نظر قرار گیرد، نمایش کامل اطلاعات به نحوی که مشتریان از آن راضی باشند، است. یک کاربر پس از ورود به سایت باید به سرعت از حوزه کاری شما آگاه شود و به راحتی ساختار آن را درک کند.

برای طراحی سایت شرکتی باید به چه نکاتی توجه شود؟

یک سایت حرفه ای باید مشتری پسند باشد، تصاویر آن باید بهینه باشد، امکان خرید به صورت آنلاین وجود داشته باشد و ….