10 قانون اساسی برای پرسنال برندینگ موفق

10 قانون اساسی برای پرسنال برندینگ موفق

برندسازی فقط برای معرفی و نمایش تصویری قدرتمند از کسب و کارها و برندهای مختلف نیست و هر فردی می‌تواند خودش به تنهایی نیز یک برند معروف باشد. علاوه بر این، یک برند شخصی می‌تواند مانند برندهای تجاری نیز درآمد خوبی داشته باشد. در ثبت آراز 10 قانون اساسی پرسنال برندینگ موفق را بیاموزید.

اهمیت برند شخصی

این که چه مسیر حرفه ای را برای خود انتخاب می کنید اهمیت چندانی ندارد، اما باید همیشه به خاطر داشته باشید که مهم ترین دارایی شما، خودتان هستید. بسیاری از افراد صرفا بر انتظارات خود از زندگی تمرکز دارند و این که چگونه به سرعت، نردبان موفقیت را طی کنند و به اهداف خود دست یابند. بسیاری از آن ها برای بررسی توانایی ها و نقطه ضعف های خود و این که چطور می توانند بر روی نتیجه کار خود تاثیری شگرف داشته باشند، زمان کافی صرف نمی کنند.

گمان نکنید که برند شخصی یک عنوان جادویی است که فقط به کارآفرین ها و مدیران اجرایی قدرتمند اعطا می شود، بی شک شما هم می توانید برند شخصی خود را ثبت کنید و آن را توسعه دهید.

پرسنال برندینگ چیست؟

برند شخصی (Personal Branding) ترکیبی از مهارت‌ها، تجربه و شخصیتی است که می‌خواهید با آن ها دیده شوید. شما از برندسازی برای متمایز کردن خود از سایر افراد استفاده می‌کنید. حال اگر این استراتژی را به خوبی پیش ببرید می‌توانید پرسنال برندینگ را به کسب‌وکارتان مرتبط کنید. اگر بتوانید ارتباط بین برندسازی شخصی و کسب و کارتان را به شکلی حرفه ای برقرار کنید مطمئنا از رقبایتان موفق تر خواهید بود.

برند شخصی شما در حقیقت تصویری است که مردم از تخصص و شخصیت شما می‌بینند و نگاه مخاطبان به شما و کسب و کارتان را تغییر می دهد. شما نشان می دهید که برای رسیدن به این هدف باید با مخاطبان خود ارتباط مداوم و قوی ایجاد کنید. این ارتباط از طریق رسانه های آنلاین مثل سایت، اینستاگرام، یوتیوب و راه های ارتباطی مستقیم انجام می شود.

مزایای ایجاد یک پرسنال برندینگ موفق

اعتماد و اختیار: داشتن یک پرسونال برند به شما کمک می‌کند تا اعتماد مخاطبانتان را جلب کنید و خودتان را به عنوان یک مقام متخصص و رهبر صنعتتان معرفی کنید.

معروف شدن در رسانه ها: این کار باعث می‌شود راحت‌تر در رسانه‌ها (انتشارات آنلاین، مجله‌ها، تلویزیون، رادیو، پادکست‌ها و…) در دسترس قرار گیرید.

ساخت شبکه اختصاصی خودتان: وقتی یک پرسونال برند دارید که به وضوح شما، وظایفتان و نحوه خدمات‌رسانی‌تان به دیگران را معرفی می‌کند، افراد و کارآفرینان دیگر راحت‌تر می‌توانند ارزش کار با شما را درک کنند.

جذب مشتریان بیشتر: ایجاد یک پرسونال برند که شما را به عنوان یک متخصص در یک صنعت خاص معرفی کند باعث جذب مشتریان ایده‌آل بیشتری می‌شود. وقتی به عنوان یک متخصص شناسایی می‌شوید مردم راحت‌تر مشتریان را به سمت شما هدایت می‌کنند.

بخوانید!  مراحل اخذ گواهینامه ایزو

قیمت گذاری برتر: داشتن یک پرسونال برند به شما کمک می‌کند تا قیمت‌های برتری را برای محصولات و خدماتتان تنظیم کنید. بدون یک برند فقط به کالایی تبدیل می‌شوید که بر سر قیمت رقابت می‌کند و در نتیجه همیشه رقبایی وجود دارند که از لحاظ قیمت شما را شکست می‌دهند.

ایجاد یک بستر ماندگار: با گذشت زمان کسب‌وکارتان تکامل پیدا می‌کند. حتی ممکن است با گذشت چند سال از حرفه‌تان چند کسب‌وکار را در صنایع مختلف آغاز کنید. همچنان که از یک سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاری دیگر پیش می‌روید پرسونال برندتان با شما می‌ماند.

قوانین لازم برای برند شخصی موفق

برای آن دسته از افراد که نمی دانند کار خود را از کجا شروع کنند، دانستن این ده قانون اساسی برای ایجاد یک برند شخصی موفق خالی از لطف نیست.

استوار و ثابت قدم باشید

گرچه توسعه یک برند تجاری در طی چندین مرحله معقول به نظر می رسد، اما تغییر مداوم نام آن برند به هیچ وجه عاقلانه نیست. به این که در حال حاضر که هستید و در آینده می خواهید به چه چیزی دست یابید، فکر کنید. اطمینان یابید که چیزی که می خواهید به دست آورید در حقیقت بازتابی از خود شما است و نه صرفا یک کپی از افراد دیگر. ثابت قدمی در نهایت منجر به شناخت برند شما در جامعه هدف شده و این همان چیزی است که ما به دنبال آن هستیم.

همیشه حرفه ای برخود کنید

شاید این مسئله از دیدگاه شما خودنمایی به نظر برسد، اما در واقع این طور نیست. اهمیتی ندارد که چه کاری انجام می دهید، کجا می روید یا با چه کسی صحبت می کنید، همیشه این مسئله را در ذهن داشته باشید که تاثیری که شما بر روی افراد می گذارید همه چیز است. من با این جمله زندگی می کنم” شما نمی توانید ذهنیت افراد را نسبت به خودتان تغییر دهید، اما به طور قطع می توانید نحوه حضور خود در جامعه را تغییر دهید”. به این جمله ایمان داشته باشید، زیرا هرگز نمی دانید چه کسی شما را تماشا می کند.

صادق باشید

هیچ کس از شما انتظار ندارد که یک ابر قهرمان باشید. واقعی، صادق و از همه مهمتر انسان باشید. هر فردی مرتکب خطا می شود. گاهی اوقات افکار خود را با دیگران در میان بگذارید، بدین ترتیب افراد احساس می کنند که بخشی از دنیای شما هستند. سعی نکنید اشتباه های خود را پنهان کنید. صحبت کردن در مورد اشتباهاتتان به شما این بینش را می دهد تا دریابید در ابتدای امر چه چیزی اشتباه پیش رفته است و چطور می توانستید از وقوع آن جلوگیری کنید.

اعتبار یک برند آماده به صداقت مدیران آن برند بستگی دارد و برندهای شخصی هم از این قاعده مستثنی نیستند. زمانی که افراد احساس کنند که شما را می شناسند و میتوانند به شما اعتماد کنند بر روی برند شما سرمایه گذاری خواهند کرد.

بخوانید!  ثبت برند در کرج

با رکود موجودی بانکی خود تسلیم نشوید

بسیاری از افراد، موفقیت را با میزان درآمد خود می سنجند. متاسفانه این مسئله در ابتدای امر، هنگامی که شما در می یابید موجودی حساب بانکی شما متفاوت از میزان مورد انتظار شما است، مشکلات سلامتی و روحی بسیار جدی را برای شما به ارمغان می آورد. شما باید به کاری که انجام می دهید علاقه داشته باشید تا بدین ترتیب اطمینان یابید که درآمد مورد انتظار خود را کسب خواهید کرد.

تلاش و زحمت زیادی که برای کار خود صرف می کنید همیشه بهترین تاثیر را دارد

صبح زود تا دیر وقت به کار و تلاش بپردازید. اگر واقعا به برندی که به دنیا معرفی می کنید ایمان دارید پس آن را اثبات کنید. اگر شما برای برند خود زمانی صرف نمی کنید چطور می توانید انتظار داشته باشید افراد دیگر بر روی برند شما سرمایه گذاری کنند.

با مهارت خود زندگی کنید

در مورد مهارت خود صحبت نکنید، آن را نشان دهید. اگر شما به طور آگاهانه تصمیم گرفته اید که کار آفرین، مدل، خواننده و غیره باشید باید برای دستیابی به آن هدف تمام تلاش خود را بکنید. برای این که برند شما شکوفا شود، لازم است که پیش از سخنرانی تمرین کنید و دانش خود را در زمینه کاری، تکنولوژی های جدید، برترین و جدیدترین راهبردها ارتقا دهید.

می دانم که گاهی اوقات مسیر دستیابی به اهداف ناهموار می شود و  این زمانی است که شور و انگیزه شما محک زده می شود، اما به خاطر داشته باشید این همان کاری است که شما برای به سرانجام رساندن آن، آمده اید. تنها مسئله مهم این است که از همین لحظه شروع کنید و هرگز به گذشته نگاه نکنید.

انعطاف پذیر باشید

در هفته گذشته چند بار کلمه نه را شنیده اید؟ در ماه گذشته؟ در سال گذشته؟ احتمالا زیاد شنیده اید اما هرگز تسلیم نشوید. اهمیتی ندارد که چه اتفاقی افتاده است، طبیعی است که لحظه ای درنگ کنید، اما با مشکلات مبارزه کنید، آماده شوید و دوباره کار خود را از نو شروع کنید. شاید فقط لازم باشد که به محیط کار خود برگردید و مهارت های خود را بررسی کنید و حتی ممکن است که همه چیز در مورد کار شما درست و اصولی بوده و تنها زمان مناسبی را انتخاب نکرده اید.

سعی و تلاش کنید و هرگز اجازه ندهید که فرد دیگری برای آینده شما تصمیم بگیرد. هرگز اجازه ندهید سرنوشت برند شما را شخص ثالثی تعیین کند.

هدفمند و شجاع باش و از پیشنهادهای جدید استقبال کن

در مورد برند خود و این که می خواهید چه کسی باشید، فکر کنید. انتظار دارید افراد چه فکری در مورد شما بکنند؟ به طور هدفمند کارهایی را که می خواهید برای رسیدن به اهدافتان انجام دهید را مشخص کنید. ایجاد یک برنامه پنج ساله برای همه امری ضروری است. می توانید برنامه ریزی ماهانه یا سالیانه داشته باشید اما حتما برنامه ریزی کنید.

بخوانید!  ثبت شرکت در استرالیا

شجاع بودن در کار و برند به معنای داشتن برنامه و در عین حال آماده بودن برای احتمالات و اتفاقات غیر منتظره است. در کار و زندگی شخصی ریسک پذیر باشید و از پیشنهادهای افراد دیگر استقبال کنید. شما هرگز نمی دانید که می توان از یک کودک چه چیزی را فرا گرفت و یا حتی چه خرد و دانشی را می توانید از یک فرد مسن به دست آورید. ما دو گوش داریم و یک زبان پس باید دو برابر آن چه می گوییم، بشنویم.

زمانی را برای استراحت به خود اختصاص دهید.

به فکر خودتان باشید و هر هفته چند ساعتی از دنیای کار فاصله بگیرید. برای مذاکرات کاری خود حد و مرزی مشخص کنید. بعد از زمانی معین ایمیل خود را چک نکنید و تلفن خود را بر روی پیغام گیر بگذارید. در عین حال که برای ایجاد برند شخصی خود زمان صرف می کنید برای خودتان هم زمانی اختصاص دهید.

در کار خود کمی وسواس داشته باشید

در مورد برند شخصی، سازماندهی، ارائه برند، مشاوره حقوقی و جزئیات آن وسواس داشته باشید. تمام این مسائل در تجارت و برندینگ حائز اهمیت است. عیب و کاستی های خود را بررسی کنید و آن ها را با آغوشی باز بپذیرید. در مورد تمامی جنبه های کار و زندگی روزمره خود دقیق باشید و  مطمئن باشید که هیچ اشتباه تایپی در ایمیل هایتان وجود ندارد.

زمانی مجیک جانسون گفت که “این که چطور یک کار معینی را انجام می دهید بازتاب کننده نحوه عملکرد شما در همه کارها است.” پس در واقع، زمانی که شما برای انجام کاری به روشی معین شناخته شدید، از خودتان تعریف و تمجید کنید، چرا که موفق شدید یک برند شناخته شده که متعلق به خوتان است را ایجاد کنید.

جمع بندی

پرسونال برندینگ به شما کمک می کند از دیگران متمایز شوید و به شما این فرصت را می دهد تا مهارت ها و نقاط قوت خود را به مشتریان فعلی و بالقوه (مشتریان احتمالی) نشان دهید.

کلید ایجاد یک نام تجاری موفق و تأثیرگذار این است که دائما در معرض دید مخاطبان بوده و آن قدر عالی باشید که افراد راه بهتری به جزء همکاری و تجارت با شما نداشته باشند.

باید از هر طریق ممکن به مخاطبان خود خدمت کنید و به آن ها نشان دهید که ارزش سرمایه گذاری را دارید. این موضوع ورق را به نفع شما بر می گرداند.

0/5 (0 نظر)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.